thailand-tweede-ronde.reismee.nl

Naar de kust - Khao Lak

Het liefst willen we voor vertrek naar de kust nog een wandeling maken door het National Park want de ingang zit echt om de hoek. Het schijnt schitterend te zijn en je kunt kleine tochtjes van een uur of twee maken. Helaas zit het weer niet mee. Het heeft de afgelopen nacht heel veel geregend, van die hevige moessonbuien. De weg en vooral de paden zijn erg blubberig. Hoewel het droog is als we aan het ontbijt zitten, ziet het er dreigend uit. En inderdaad, net als we willen gaan begint het weer te regenen. We hebben wel een regenponcho bij ons, maar verder zijn we er niet echt op gekleed om de 'jungle' in te gaan. Je moet eigenlijk ook een waterdichte rugzak bij je hebben voor je camera en zo. Dus jammergenoeg moeten we besluiten het toch maar niet te doen. De weg naar de kust is maar 70 kilometer en zodra we de bergen uitrijden, klaart het weer gelijk op. Plots zien we een olifant langs de weg lopen. Een man op een scooter rijdt vlak achter hem maar verder loopt hij gewoon los. Gauw een paar foto's genomen want het blijft toch een apart gezicht.

Langs de kust rijden we zuidwaarts en met de zon is het water gewoon groen! Mooi hoor. Het is weer even zoeken maar we worden er steeds handiger in. Als we het niet in 1x vinden dan zoeken we een restaurantje met WiFi, nemen wat te drinken en zoeken het op internet! Dit is een van de gebieden die tijdens de tsunami in 2004 zwaar getroffen is. Veel is inmiddels weer opgeknapt of nieuw, maar je ziet ook verpauperde gebouwen staan. Het is een plaatsje zoals vele anderen langs de kust. Volop restaurantjes en winkeltjes.Zo komen we aan bij ons hotel Fanari in Khao Lak. Het ziet er heel mooi uit. We hebben twee kamers naast elkaar. Als je de schuifpui uitloopt is er een zitje en dan direct het zwembad. Hier moet je niet slaapwandelen! De bagage is nog maar net in de kamer of we liggen al in het water. Heeeeeerlijk!

We lunchen bij het hotel. Hoewel de prijzen hier wat hoger liggen (aan zee) is het nog steeds veel voordeliger dan in NL en vooral erg lekker. 's Avonds lopen we langs de winkeltjes en de kraampjes op straat. Rowin scoort een cap en Michelle en ik een zonnebril. Die hadden we natuurlijk nog niet ;-) maar ja ze zijn maar 3 euro per stuk.