thailand-tweede-ronde.reismee.nl

Eind van de vakantie - op naar huis

05.15 uur gaat de wekker ;-(

06.00 uur ontbijten en om 06.30 uur met de taxi (die bij het ontbijt al klaar stond) naar het vliegveld. Op zich gaat het allemaal vlot en zo zitten we in het enorme vliegtuig (A380 waar ruim 500 personen in kunnen) richting Dubai. Een half uur voor de landing beleven we nog even een spannend momentje. Rowin ruikt een brandlucht maar blijft redelijk kalm. Ik zeg hem dat het vast uit de keuken komt. Als Arabische dame erg zenuwachtig om zich heen kijkt en constant haar neus ophaalt, krijg ik ook de kriebels. Niet veel later beginnen ook de stewards en stewardessen heen en weer te rennen en te zoeken. Kasten worden opengetrokken, ze stoppen overal hun neus in om te ruiken. Wanneer een steward haastig een luikje bij het raam opendoet om de vleugel te inspecteren breekt het angstzweet me uit. Tot overmaat van ramp klappen mijn oren dicht en hoor je niet eens meer of de motoren het wel of niet doen. Ik probeer mijn angst voor mijn kinderen te verbergen en kijk Eric smekend aan alsof hij ervoor kan zorgen (en mij geruststellen) dat alles in orde is. Op mijn vraag 'hoor jij de motoren nog?' krijg ik alleen als antwoord 'ach we vliegen nog!'. Dat ik me niet alles verbeeld, bewijst wel dat de dekentjes en koptelefoons niet worden opgehaald. Het cabinepersoneel neemt al snel plaats en doet de gordel om. Je wilt niet weten hoe blij ik was toen we veilig geland waren. En wat er nou aan de hand was ... we zullen er wel nooit achter komen! Ze gaan je echt niets vertellen om paniek te voorkomen.

We hebben niet heel veel tijd op Dubai voor onze volgende vlucht. Even snel een paar kipnuggets bij McDonald en het volgende vliegtuig in. Deze vlucht verloopt prima en ruim 6 uur later landen we op Dusseldorf. We wachten erg lang bij de koffers terwijl we maar een klein stukje hoefden te lopen. Drie stuks bagage komen dan eindelijk maar waar blijft de vierde? Als dan bijna iedereen weg is, stopt de band. Het voelt alsof je een spel hebt verloren. Op naar de balie om melding te doen. De dame ziet al snel in het systeem dat Eric zijn koffer nog in Dubai staat. Balen! Het is wel voornamelijk gevuld met vuil wasgoed toch is het jammer dat ook mijn nieuwe houten 3-luik erin zit. Afijn, naar verwachting brengen ze het begin volgende week naar ons toe. Uiteindelijk stappen we met deze vertraging pas 23.30 uur bij mijn schoonouders binnen. Niet veel later ploffen we in ons bed omdat we allebei morgenvroeg moeten werken. Michelle mag een klein beetje uitslapen, zij moet 12.00 uur bij de Plus beginnen! Waarom niet een extra dagje vrij? Nee helaas, die hebben we nog hard nodig om te klussen in ons nieuwe huis. Vanaf 18 augustus krijgen we de sleutel!

We kunnen weer terug kijken op een geweldige reis waarin we veel hebben gezien en meegemaakt. We hebben met z'n vieren vooral ook gelachen, soms om de simpelste dingen zoals die gekke taxichauffeur. Iedereen die 'meegereisd' heeft, hartstikke bedankt. Ik vond het erg leuk om onze ervaringen op deze site bij te houden. Eric z'n oma heeft zelfs alles geprint en gaat na dit verslag alles in een mapje binden. Hartstikke leuk hoor. Groetjes van ons xxxx

Reacties

Reacties

Lies

Dat had je nog niet verteld over die eerste vlucht ,en gelukkig voor jullie de koffer is netjes afgeleverd.
Het was inderdaad een mooi verhaal Goed gedaan meisje XXX

Erica

Zoals ik al eerder zei heb het met plezier gelezen. En ben blij dat jullie weer compleet thuis zijn. X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!