thailand-tweede-ronde.reismee.nl

Van Bangkok naar Surat Thani

Op tijd eruit want we vliegen om 11.40 uur van Don Mueang Airport naar Surat Thani in het zuiden. In het hotel hebben we een prima ontbijt met heerlijk fruitshakes: watermeloen en sinasappel. Hier hadden we waarschijnlijk gisteravond ook wel terecht gekund!

Het is zondag en dat merk je op de weg. Voor Thaise begrippen is het best rustig en we zijn er binnen een half uur. De auto inleveren en inchecken. Nog voor de douane spreekt een man ons aan. Hij komt nogal officieel over en wil precies weten waar we naar toe gaan en wat we gaan doen. Blijkt het gewoon weer een ordinaire reisagent te zijn die je van alles aan wilt smeren. Snel de douane door en op tijd vliegen we met Asia Air (net zo'n prijsvechter als Ryan Air) naar het zuiden. Ruim een uurtje later landen we al. Surat Thani is een klein vliegveld dus hier hebben we heel snel de bagage en halen we de volgende huurauto, Ook hier is het ontzettend groen en zoeken we op de navigatie waar we naar toe moeten. Het blijkt toch nog wel een hele klus te zijn om hier het verschil te vinden tussen een straatnaam en een woonplaats, dus toetsen we de postcode in. Als we de ' bestemming' bereiken vragen we het maar een stel die hun auto staan de poetsen. Een andere man zit naar Nederlands voetbal te kijken. Bij het oprijlaantje schiet een klein jochie gauw naar binnen die moet niets van ons hebben. Ze gaan voor ons bellen en het blijkt dat we nog 16 km door moeten rijden.

Bij het inslaan van de weg richting het National park Khao Sok zien we de bordjes Palm View. Op een gegeven moment wordt de weg zo smal dat we maar hopen geen tegenligger tegen te komen. De begroeiing wordt dichter en dichter en inderdaad tussen enorm veel palmbomen zit ons hotel voor de komende twee nachten. De kamer is een hut op palen. Niet echt luxe maar heel erg leuk. Een kledingkast is er niet, maar wel een ventilator en een klamboe.Katten, kippen en ganzen lopen hier rond. De gastvrouw is erg vriendelijk en houdt Rowin goed in de gaten. Ze heeft vast een zwak voor zijn blonde koppie. We eten hier heerlijk Thais zoals Noodle soup en Fried Rice met cashew. We kletsen nog wat met een Nederlands gezin uit Goirle. Om 22.00 uur liggen we op bed want we moeten er vroeg uit voor een dagtrip naar het stuwmeer in het National park.