thailand-tweede-ronde.reismee.nl

Een dag bij het zwembad bij Havana Beach Resort

Wij zijn best wel erg verbrand. Echt balen want we hebben zoveel zonnebrand bij ons met een hoge factor. Dus op naar het zwembad omdat daar parasols staan en bedden onder een afdakje. Dat missen ze hier wel op het strand dus heel weinig schaduwplekken. Bij het zwembad kom je niet echt tot rust. Hier zitten bijna alleen maar Nederlandse kinderen. Wel heel leuk voor Rowin die is het water niet uit te krijgen. Maar wat een gegil en gespatter. Ik kan me niet eens concentreren om een boekje te lezen. Ha ha ik word oud. Alhoewel, Michelle ergert zich er ook aan. Vooral twee vervelende knulletjes die lopen te treiteren. Alsof ze expres de bal mis gooien zodat de spetters over ons heen vliegen. Gewoon negeren en anders soppen we ze dadelijk gewoon onder ;-)

Weeronline gaf een slecht cijfer voor vandaag maar wat een onzin. Heel de dag schijnt de zon en het is flink warm. Tegen het eind van de middag wordt het wel bewolkter maar nog steeds zou je willen dat wij in Nederland zo 3 maanden zomer hebben. Maar dan om ca. 16.30 uur wordt het grijzer en grijzer en niet veel later komt het met bakken uit de lucht. Rowin zwemt lekker door. Michelle en ik doen alsof er niets aan de hand is en lopen in het dorpje naar de 7Eleven. En dat zonder paraplu, dus we komen aan als verzopen katten. Eerst maar even mijn kleding uitknijpen voordat ik de winkel in stap. Op de terugweg wordt het alweer wat droger. Heerlijk hoor zo'n tropische regenbui en echt afkoelen doet het ook niet!

's Avonds eten we echt op het strand! Deze tafels zijn favoriet en het lukt niet altijd om hier een plekje te krijgen. Vanavond wel en we genieten weer van een heerlijk diner. Michelle gaat nu voor de Chicken Tikka Masala en wij voor Thais eten. Zelfs Rowin kiest voor fried rice with egg. Zou hij de pizza, patat en kipnuggets toch een keer zat worden?

Aan de bar nemen we nog een afzakkertje. Ik ga voor een Tequila Sunrise en Michelle voor een Mocktail (zonder alcohol). Het is een heel mooi resort. Voor Thaise begrippen niet heel goedkoop en dat merk je ook wel aan de soort mensen hier. Veelal hoogopgeleide, goedverdienende Nederlanders. Niks mis mee, als ze maar niet zo uit de hoogte doen. Helaas zijn de meeste wel zo en groeten je niet eens. Op natuurlijk het Brabants/Fries gezin na, die zijn erg gezellig. Hopelijk is het volgende resort wat gemoedelijker.

Reacties

Reacties

lies

doe mi ook maar een tequila lekker XXXX

oait Gimmert

Wat een prachtige verhalen/vakantie.....lijkt wel een ontdekkingsreis, ...zo'n 1 van Indiana Jones.
Als ik ze lees...dan zie ik de beleving voor me...
groeten oait Gimmert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!