thailand-tweede-ronde.reismee.nl

Michelle is jarig - Sweet16

Natuurlijk als eerste Michelle wakker gezongen. Ik denk niet dat het echt mooi klonk maar leuk was het wel. We versieren haar met een bril met kaarsjes, een sjerp en we blazen ballonnen op met lampjes erin. We hebben nog wat kleine kadootjes voor haar. Een mooie roze toilettas van Victoria Secret en Rowin heeft nog een mooie Rayban zonnebril voor haar.

Aangezien er bijna niemand anders hier in het resort overnacht verwachten we niet echt een vers ontbijt. We proberen het wel bij de Mc. Nou de Egg McMuffin, aardappelkoekje, jus d'orange en thee smaken prima.

We rijden naar de Tiger Cave Tempel (Wat Tham Suea) in Krabi. Op een berg staat een enorme gouden boeddha. Een probleem: je moet eerst 1237 treden beklimmen om boven te komen. Het is slechts 36 graden en de trap ziet er niet echt comfortabel uit. Hoewel het zeer tegen onze zin in is, besluiten we toch om het niet te doen. We lopen wat beneden rond en hier is ook heel veel te zien. We planten een vlaggetje met een donatie bij een non. Als dank bindt ze ons een armbandje om. Onder de rotsen is een tempel waar monniken bidden en mensen hen allerlei giften geven. Hier staan veel boeddha's en afbeeldingen van tijgers. Het is niet de allermooiste tempel die we ooit gezien hebben, maar er heerst zo'n fijne relaxte sfeer. Buiten zitten veel (brutale) aapjes waarvoor je je spullen goed in de gaten moet houden. Op een gegeven moment gooit een jonge vrouw een hele lading bananen bij ze neer. Alle aapjes die niet echt opvielen tussen de rotsen komen tevoorschijn. We hebben nog nooit zo snel bananen gepeld zien worden. Eric en Rowin gaan een trap op maar ons is niet duidelijk waar het naar toe leidt. Een Engels stel dat net naar beneden komt, vertelt dat het echt de moeite waard is. Nou Michelle kom op daar gaan we! Het is goed te doen al is het bloedheet. Eenmaal boven moet je ongeveer de helft van de hoogte weer naar beneden en kom je in een ruimte terecht tussen de bergwanden in. Hier is een heuse jungle met enorm hoge bomen en allerlei planten. Via een route komen we bij een groot boeddhabeeld, lopen we langs primitieve huisjes waar de monniken verblijven, gaan we een stukje 2 grotten in en maken we een rondje door de jungle. We zien spinnen zo groot als mijn hand en horen de mooiste en vreemdste dierengeluiden. Eentje lijkt net op een cirkelzaag! Ook zien we een grote duizendpoot. Een laatste stuk is erg nat en modderig wat niet ten goede komt aan de nieuwe witte gympies van Michelle. Zo hebben we toch nog ons stukje jungle gehad die we misten in Khao Sok toen het zo regende!

Weer beneden lopen we nog langs een Chinese tempel waar de kinderen wierook branden en Michelle een gelukskaars brandt. Na weer heel veel kiekjes geschoten te hebben gaan we voldaan weer terug naar onze kustplaats. Een verjaardag moet natuurlijk wel gevierd worden met taart. We doen dit bij Movenpick want dat ziet er lekker uit! Michelle bestelt een Oreo-punt, Rowin uiteraard chocoladetaart en Eric en ik een aardbeien-punt. Ik laat de meegenomen kaarsjes erin zetten en zo kan ons prinsesje haar verjaardagswens doen en ze uitblazen.

Na een duik in het zwembad en even bijgekomen te zijn gaan we uit eten. We kiezen voor hetzelfde restaurant als gisteren maar gaan nu voor het Thaise menu. Michelle kiest voor rijst, kip en cashewnoten in een uitgeholde ananas. Feestelijker kan bijna niet. Als toetje wil ze een frappuccino bij de Starbucks. Ze heeft zoals ze zelf zegt een hele leuke verjaardag gehad. In september mag ze nog een heuse Sweet16 vieren met vrienden en familie.

lies

wat een leuke verjaardag dag en weer een heel mooi verhaal en natuurlijk zijn de foto,s ook weer bijzonder
liefs en groetjes

belinda

Mooie belevenis met al die griezels van beesten hihih. Leuke verjaardag dat vergeet je niet. 16 jaar worden in thailand. Mooie foto's weer. Xxx