thailand-tweede-ronde.reismee.nl

Van Kanchanaburi terug naar Bangkok

Vandaag weer terug naar Bangkok want morgen vliegen we naar het Zuiden.

Onderweg stoppen we in Kanchanaburi op een van de begraafplaatsen waar veel geallieerden liggen die omkwamen bij het bouwen van de brug. Het is een keurig onderhouden tuin met wel 7.000 graven. We zoeken de Nederlanders want ook daarvan zijn er destijds erg veel omgekomen. De leeftijden varieren van heel jong (20 jaar) tot een jaar of 45. Wel fijn om te zien dat het na zoveel jaar nog zo gerespecteerd wordt.

Verder op de terugweg krijgen we heel erge trek in chocolade. We zijn nog niet in een 7Eleven geweest, dus hoog tijd om daar eens te stoppen. Met een tasje vol (voor wel 5 euro) snoepen we er op los. Chocolade en ook lollies, watermeloensnoepjes en gekke fruitcakesnoepjes. Ik kan het ook niet laten om de Oreokoekjes met aardbeivulling uit te proberen. Hmmm erg lekker allemaal al zullen we dit niet te vaak moeten doen!

De weg terug is in totaal maar 120 km maar echt doorrijden kun je niet. Je hebt het gevoel dat je hard rijdt. Op de meter is het slechts 70 a 80 km per uur. Eenmaal in Bangkok aangekomen is er het druk op de weg. Het is natuurlijk zaterdag en dat merk je. Omdat de navigatie niet goed werkt en het adres op de boekingssite niet helemaal klopt moeten we erg lang zoeken naar ons hotel. Als je een afslag te ver rijdt, kun je hier niet zoals thuis ff omdraaien en terug gaan. Vaak zit je dan alweer 2 a 3 km verder.Als we denken de (zeer smalle) straat gevonden te hebben, zitten we bijna bij een Thaise familie in de tuin. Het hek gaat open, maar dit lijkt niet echt op een hotel. Vriendelijk worden we de andere kant op gewezen. We besluiten naar een winkelcentrum te gaan om via WiFi verder te zoeken. En dat lukt! Al zijn we uiteindelijk wel 2,5 uur later dan verwacht bij ons hotel aangekomen. Bangkok 68 ziet er prima uit met een zwembad op het dak van de 9e etage. Als we klaar staan in onze badkleding begint het te regenen. Gelukkig is dit maar van korten duur en kunnen we een duik nemen. Als het later begint te onweren houden we het voor gezien en gaan op zoek voor ons avondeten.

lies

lijnen doen we thuis wel weer groetjes