thailand-tweede-ronde.reismee.nl

Erawan National Park

Het is een stukje rijden (65 km) maar dan zit je ook in een prachtige natuur. Er zijn hier verschillende nationale parken met watervallen, maar we kiezen voor Erawan. Een waterval met 7 etages. Op de weg er naar toe komen we veel verkopers met natuursteen tegen. Het mooist zijn de tuinsetjes. Alleen hoe krijgen we die ooit thuis? We laten het maar voor wat het is en genieten van de schitterende natuur die hier valt onder de jungle.

Vanaf de parkeerplaats is het is een stukje lopen naar de 1e waterval. Erg mooi met aquablauw water. Er wordt veel gezwommen. We willen eerst naar de hoogste waterval lopen, maar onderweg horen we dat de laatste etages moeilijk begaanbaar zijn. Je moet klimmen over rotsen en hoe hoger we komen hoe warmer het wordt. Bij de 4e etage kun je ook heerlijk zwemmen en is er een natuurlijke glijbaan. Hier stoppen we en Rowin is als eerste in het water. Niet veel later volgen Eric en MIchelle. Ik besluit maar om op de spullen te passen ;-) Niet alleen voor grijpgrage handjes maar zeker ook voor brutale aapjes. Behalve veel soorten vogels (die je wel hoort maar niet ziet) zitten hier verschillende apen. Na de 1e waterval mag je ook geen eten en drinken meer meenemen. Rowin kan geen genoeg van de glijbaan krijgen en dat is later ook aan zijn nieuwe zwembroek te zien. De gaten zitten erin! Gelukkig hebben we er nog eentje bij ons. In het water zitten kleine maar ook beste grote vissen. Volgens Eric knabbelen ze aan ze voeten en benen als je stil blijft liggen. Dat is nog eens een goedkope Fishspa!

Op weg terug naar beneden zien we de aapjes in de bomen zitten. Zodra er een dicht bij de grond wil komen, waarschijnlijk om iets te pikken, worden ze naar boven gejaagd door de honden die er rondlopen. De aapjes houden alles en iedereen in de gaten. Terug bij de parkeerplaats lunchen we bij een Thais restaurantje. Op zich stelt het niet veel voor maar het eten is overheerlijk. Ondanks dat alles Thais is, wordt voor Rowin patatjes gebakken. Midden in het retaurant staat een campingbedje waarin een baby van nog geen jaar gewoon ligt te slapen. Wat een relaxed volk is het toch.

Terug op het park eten we nog een keer op de Golfclub. Voor nog geen 20 euro eten we met zijn vieren en hebben koffie na.

belinda

Grappig he de visjes. We hadden dat op ibiza ook. Eten is zeker goedkoop. Goede reis vrrder.