thailand-tweede-ronde.reismee.nl

Laatste dag in Bangkok

Het is alweer de laatste dag van deze mooie vakantie want morgen vliegen we naar huis.

Aangezien dit eigenlijk een extra dagje is, willen we die ook zo goed mogelijk benutten. Uitslapen hoort daar ook een beetje bij, dat was er de afgelopen 3,5 week niet vaak van gekomen. Maar ja, als je tot 09.00 uur uitslapen mag noemen natuurlijk!

We nemen de busboot naar Chinatown. Hier fietsten we gisteren een gedeelte doorheen en willen we nog eens nader bekijken. Hele smalle straatjes met honderden winkeltjes. De meeste shops verkopen 1 soort product zoals pruiken, oorbellen, plastic badmutsen, paraplu's of gadgets voor mobiele telefoons. Wat blijkt later, dit zijn allemaal groothandels! Het is dus hartstikke goedkoop en hier vragen ze niet naar je Kvk-inschrijving of BTW-nummer. Zo koopt Rowin een zak met 10 'laser'-zaklampjes voor de prijs waar je normaal op straat maar 2 stuks voor koopt. Michelle wordt helemaal hyper van haar Selfie-stick. Hieraan klik je je smartphone, schuift de stok en uit en met een kleine afstandsbediening kun je de leukste Selfies maken. En dat zonder dat je arm steeds in de weg zit!

We drinken nog een lekkere bak koffie in een leuk verscholen zaakje en in de middag keren we terug naar het hotel. Ook nu is het weer erg warm (én zonnig ondanks de 'slechte' weersvoorspelling) dus met z'n allen nemen we een laatste duik in het zwembad. Daar hoort natuurlijk nog een zalige verse fruitshake bij. We eten nog een keer Thais op een terras en kopen wat laatste souvenirs. Vooral met een houten drieluik met Boeddha-gezicht ben ik heel erg blij. Deze zie je niet zo heel veel dus mooi voor aan de muur in ons nieuwe huis. Dan zullen we echt in moeten pakken en dat is eigenlijk best snel voor elkaar. We moeten morgenochtend al om 06.00 uur ontbijten dus proberen we op tijd te gaan slapen. Eigenlijk kunnen we beter ophouden met dit soort voornemens, het lukt toch niet. Nog even dit, nog even dat ... voor je het weet is het alweer na twaalven!