thailand-tweede-ronde.reismee.nl

To the Zoo

Hoewel hier in New Siam het ontbijt niet inbegrepen is, kun je wel heel veel lekkers bestellen. Zo ook bijvoorbeeld yoghurt met musli en vers fruit. Hmmmmm een keer geen eieren!

Met z'n vieren in een Tuk Tuk gaan we naar de dierentuin. Ik heb gelezen dat de dierentuin op zich niet zo heel veel voorstelt, je moet vooral rondkijken naar de Thaise families die een dagje uit zijn. We betalen ook maar 12,50 euro voor ons vieren aan entree. En inderdaad je kijkt je ogen uit. We komen gelijk binnen bij de grote vijver waar hele families de vissen staan te voeren. Wat voor vissen het precies zijn weten we niet, maar ze zijn wel ontzettend groot. Een bordje waarschuwt dat de grote lizards kunnen bijten. En ja hoor, heel even later zwemt er een enorme watervaraan voorbij. Die komen natuurlijk ook op al het voer af, maar ja ... ze kunnen natuurlijk ook gewoon op de kant klimmen. En er zijn helemaal geen hekjes! In de vijver is het een drukte van jewelste met waterfietsen. Iedereen is verplicht een knaloranje zwemvest aan te doen en dat met deze hitte.

Eigenlijk zijn er niet zo heel veel dieren te zien. We zien wel beren, giraffen, herten, flamingo's en heel erg veel apen. De meeste dieren hebben het erg warm een 1 aap ligt achterover letterlijk en figuurlijk op apegapen! Ach, ach het beestje snakt naar wat verkoeling.

In Nederland kun je rustig wandelen door een dierentuin maar hier rijden auto's rond. Het lijkt er wel op dat dat meer bestemd is voor de welgestelden. Die blijven liever in de airco zitten, dan dat ze door de warmte lopen. Ook staan overal auto's geparkeerd en rijdt men op brommers en fietsen door de dierentuin. Stelletje mafkezen! We laten nog een familieportret maken die we laten afdrukken op een schoteltje. In 5 minuten is het klaar voor slechts 2,50 euro!

Het is heel erg benauwd en er staat geen zuchtje wind. Michelle en ik willen erg graag naar de weekendmarkt. De mannen denken dat ze verplicht mee moeten. We stellen ze gerust: ze kunnen het afkopen voor een paar bath en dan mogen zij alvast naar het hotel. Je had die grijns op hun gezichten moeten zien. Ik heb ze nog nooit zo snel in een Tuk Tuk zien verdwijnen! Wij nemen een Tuk Tuk naar de Skytrain en voor 75 eurocent zitten we in een heerlijk koele metro.

De Chatuchakmarkt is alleen op zaterdag en zondag van 08.00 tot 18.00 uur. De markt bestaat uit ruim 15.000 kramen/stalletjes! Niet normaal hoe groot en druk het hier is. Bij de uitgang van de metro staan de eerste kraampjes al. Er is werkelijk van alles te koop. Van kleding tot souvenirs, van onderbroeken tot tassen en van garnalenspiezen tot stikstofijsjes. Hoewel hier genoeg toeristen lopen, zijn het voornamelijk toch de inwoners zelf die hier hun inkopen doen. Alles is best voordelig geprijsd en toch is het de bedoeling dat je nog afdingt. We lopen wat af en scoren leuke dingen. Wat kadootjes voor het thuisfront, Michelle een Levis short voor 2,50 euro, ik een mooie tafelloper van Thaise zijde en nog wat andere leuk spul. Op een gegeven moment ploffen we neer op een terrasje. Nou ja, op 2 krukjes op een heel krap stuk en nemen wat te eten en te drinken. Het kost werkelijk bijna niets. Een bord rijst met omelet plus twee blikjes drinken voor 2,25 euro! Na drie uur rondslenteren houden we het voor gezien en nemen de metro terug. Jammergenoeg loopt de metrolijn niet door de hele stad, dus het laatste stuk nemen nog maar een Tuk Tuk. Moe maar voldaan keren we met ons handen vol terug in het hotel. De mannen hebben lekker gezwommen en een heerlijke vruchtencocktail gedronken bij het zwembad.

's Avonds nog een rondje gelopen over Rambuttri Road en Khao San Road. Wat een levendigheid hier, je kijkt je ogen uit. Overvolle terrassen en volop muziek. Ook hier is van alles te koop, veelal souvenirs. Diverse eetkarretjes bieden allerlei gebakken insecten aan: maden, krekels, hagedissen, spinnen en schorpioenen. Nou wij gaan vandaag maar naar de McDonalds!

belnda

Wat ern ervaring de dierentuin. noeteJe nog uitkijken dat je niet voor je sokkedn gereden wordt.. lijkt me geweldig zo'n markt. Gelukkig houd Jori daar ook van. Zie de gezichten voor me van de mannen. Hahaha ziefffff wegwezen. Veel plezier.

lies

leuke dingen scoren op een Thaise markt lijkt me geweldig goed gedaan de mannen naar het hotel en jullie lekker er samen op uit dat is het voordeel als je met 4 bent lieve groetjes mam