thailand-tweede-ronde.reismee.nl

Terug naar Bangkok

We vliegen pas om 20.50 uur dus we hebben nog de hele ochtend hier op Koh Samui. Eerst de tassen inpakken waarna we nog een poosje bij het zwembad gaan liggen. Gelukkig mogen we nog in de kamer blijven en dat is wel zo lekker. We nemen nog een verfrissende douche, lunchen nog een laatste keer aan het strand en om 14.15 uur brengt een taxi ons naar de pier van Naton. Met de ferry varen we in 1,5 uur naar het vasteland. Dit keer is het een grote ferry die elke uur afvaart en er zijn maar bijzonder weinig toeristen aan boord. De meeste vliegen zeker niet zo laat? De bootticket is inclusief de bus. Helaas niet naar het vliegveld maar naar de stad Surat Thani. Dat ligt niet echt dicht bij elkaar dus we besluiten vanaf de haven zelf een taxi te regelen. Bij de loketten in de haven vragen ze de hoofdprijs dus wij lopen het terrein af (best nog een eind met alle bagaga en best benauwd met een buitje in het vooruitzicht) in de veronderstelling dat daar genoeg taxi's rijden. We lopen langs ontzettend lange rijen auto's die juist naar de overkant willen. Zal wel te maken hebben met de Full Moon party die dit weekend weer volop gevierd gaat worden. Eenmaal buiten het terrein is weinig verkeer te vinden. Een man met een pickup vraagt waar we naar toe moeten. Hij lacht, maar hij denkt toch echt niet dat wij 90 kilometer in zijn bak mee gaan hobbelen? We lopen in de richting van een restaurantje en we krijgen het steeds warmer. Dit was toch niet zo'n heel goed idee. Maar dan zien we een paar mannen bij busjes zitten. Een van hen wil ons graag wegbrengen. Na wat onderhandelen zijn we uiteindelijk 100 bath (2,50 euro) goedkoper uit. We blijven natuurlijk wel Hollanders he!

Bijna 1,5 uur later komen we op het vliegveld aan. Zelfs nog iets te vroeg want we kunnen nog niet inchecken. Het is maar een klein vliegveld dus we strijken neer bij een restaurantje. Blijken ze daar nou juist lekker eten te hebben voor nette prijzen. Ook de koffie smaakt erg goed met onze eigen trommel Deense koekjes erbij.

Precies op tijd gaan we de lucht in en zelfs 10 minuten vroeger dan gepland landen we in Bangkok. Het uitzicht over de stad 'by night' is prachtig met al die lichtjes. Met een taxi gaan we naar ons hotel New Siam II. Hier zijn we twee jaar geleden ook geweest en dat beviel ons goed. De meeste taxichauffeurs spreken een paar woordjes Engels en zeggen eigenlijk niet veel tijdens de rit. Nou dit keer hebben we een lolbroek die zijn mond niet meer dichthoudt. Hij stelt zich voor en geeft Eric een hand en vraagt of hij met zijn 2 dochters en zoon op vakantie is ;-) Hij heeft het over Rotterdam en Amsterdam, over zijn 4 dochters (2 tweelingen) en een zoon, over de beroepen van zijn familie, hoe lang iedereen is in zijn familie en ga zo maar door. Dan vraagt hij wat voor beroep Eric doet. Als Eric zegt in de haven te werken, gelooft hij het niet. Met zo'n kapsel moet je toch bij de politie werken of het leger? O nee, zegt hij, ik denk dat je secret agent bent. We moeten erg om hem lachen en af en toe denk je 'waar hangt de camera?'. Na een half uurtje is het wel fijn om bij het hotel te zijn. We checken in en niet veel later gaan we slapen na best een vermoeiende dag.

lies

En nu op de fiets verder veel plezier

belnda

Hahaha voor 2,50 heb je een maaltijd en drinken daar. Gezellig toch zo'n gekke taxichauffeur maar niet als je moe bent.