thailand-tweede-ronde.reismee.nl

Rustdag in Khao Lak

Bij dit hotel hebben we een ontbijtbuffet. Dit is vooral het beste ontbijt tot nu toe want zelfs een eitje wordt naar jouw wens klaargemaakt. Ook volop beleg, vers fruit, wit en bruin brood en allerlei croissantjes en cakejes. We besluiten om het vandaag rustig aan te doen en nemen eerst een duik in het zwembad. Het weer is wisselvallig. Het begon met zon, maar later is het vooral bewolkt. In het centrum schijnt vandaag een markt te zijn. Niet alleen voor de toeristen, maar juist ook met veel koopwaar voor de locals. Aan de overkant van de markt is een herdenkingsmonument voor de tsunami. Behalve een gedenksteen ligt er een schip van de kustpolitie die ca. 1,3 kilometer landinwaarts terecht is gekomen!

De markt is erg leuk en aardig groot. In het begin allerlei eten en daarachter veel kleding en souvenirs. Het blijft altijd leuk foto's te maken van aparte etenswaren. Rowin kan niets vinden, maar Michelle en ik des te meer. Michelle scoort 3 shirtjes en oogschaduw. Ik kom terug met handgesneden sierzeepjes, portemonneetjes en een paar heuse NewBalance sneakers. Of ze echt zijn? In ieder geval echt gemaakt in Vietnam en ik kan er niets vreemds aan ontdekken. Waarschijnlijk gewoon erg goed nagemaakt en dat voor nog geen 25 euro! Een vrouw loopt rond met een Spookdiertje op haar arm. Of we ermee op de foto willen. Het beestje ziet er schattig uit en uiteraard wil ze er achteraf wel geld voor hebben! Het Spookdiertje pak met zijn pootje het geld aan en geeft een High Five! Hopelijk gebruikt ze het geld om het beestje goed te verzorgen. Het is behoorlijk benauwd als we op de markt lopen en we zweten ons suf. Men rijdt hier ook gewoon met een scooter over de markt alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Na een terrasje houden de jongens het voor gezien. De meiden lopen nog een rondje waarna we gauw terug gaan naar het hotel voor een verfrissende duik. We hebben niet zo heel veel zin om voor het avondeten erop uit te gaan dus kiezen we voor het restaurant bij het hotel. We lopen nog een klein rondje en doen een potje Yahtzee op de kamer. Het is voor Rowin de eerste keer dat hij meespeelt en hij doet het niet slecht. Hij wordt 2e!

lies

beetje jaloers ik wil ook naar die markt liefs en groetjes XX

belinda

Vind r ook aktijd leuk om over de mnarkt te struinen.