thailand-tweede-ronde.reismee.nl

Dagtocht Cheow Lan Lake

Met de zoon van de eigenaresse gaan we op pad. Met zijn minivan rijden we naar de Ratchaprapa Dam ongeveer 5 kwartier rijden. Vanaf hier varen we met een Longtailboot het meer op. Je moet niet teveel schommelen anders kiept de boot zo om. We varen ruim drie kwartier in een prachtig mooie omgeving. We voelen ons net 'Floortje naar het einde van de wereld'. Het enige wat je ziet zijn rotsen en bergen die steil omhoog steken uit het water volledig begroeit met struiken en bomen. De meeste eilandjes en oevers van het meer steken zo steil omhoog dat je er niet eens aan land zou kunnen. Het heeft iets lugubers maar tegelijk is het zo ontzettend mooi. We varen naar een drijvend dorpje waar we lunchen en kunnen gaan zwemmen en kajakken. Het dorpje bestaat uit een restaurantje met aan de zijkanten drijvende hutjes waar je kunt overnachten. Het ziet er heel tof uit maar dit is ons iets te avontuurlijk dus een dagtrip is genoeg. Volgens de verhalen kun je hier 's avonds en 's morgen gibbon apen zien en horen. Ook allerlei vogels leven hier zoals de Neushoornvogel.

Voor de lunch eten we een lekkere vis die zelfs Rowin lust! Maar hij heeft meer zin in een duik en gaat daarna met Eric en Michelle wat kajakken. Ik blijf heerlijk op het droge om wat foto's te maken. Maar o wat een fotogenieke omgeving is dit. De tel raak ik kwijt want volgens mij schiet ik meer dan 100 foto's. Leve het digitale tijdperk!

Ondanks dat er af en toe een buitje valt is het niet storend en schijnt de zon geregeld. Ook als het bewolkt is verknetter je gewoon. Dat blijkt als we op de terugweg in het busje zitten. Vooral Rowin en Michelle hebben een gekleurde toet!

Bij het hotel willen we graag weer eten want het is echt lekker en keus genoeg. Alle dagen in Thailand zijn bijzonder maar dit was wel weer een Topper!

uut Gimmert

Wat betreft die Gibbon apen.....ik denk dat je die altijd wel kan zien en horen (spiegel enzo)....ook thuis. daarvoor hoef je niet naar Thailand....hoooeeehooeeehaaaahaaa

Eric zonder iPhone

Nee uut Gimmert, Gibbons maken een heel ander geluid.
Ouououoeoeoeeeeeeeouiouioui