thailand-tweede-ronde.reismee.nl

Van Bangkok naar Kanchanaburi

Vandaag gaan we van Bangkok naar Kanchanaburi. Vooral bekend van de River Kwai. We hebben een auto gehuurd want Eric durft overal achter het stuur plaats te nemen. Hij heeft meerdere keren in Engeland links gereden, maar hier zit het stuur natuurlijk ook aan de andere kant dan dat we gewend zijn. Maar ach zoals hij zegt 'als ik op een carrier kan rijden, kan ik alles besturen'. Toch maar de auto bij een vliegveld net buiten de stad opgehaald. Maar om in Kanchanaburi te komen stuurt de Thaise versie van de TomTom ons recht door het centrum van Bangkok heen. Langs het Siam Center (waar alle malls zitten), Prince Palace Hotel (waar we 2 jaar geleden waren) en bijna weer langs het hotel waar we die ochtend vandaan kwamen. Drukker kan bijna niet! Af en toe grijp ik de deurknop vast en rem op mijn manier mee, maar ik moet toegeven hij brengt ons veilig de stad uit.

In Thailand speelt het leven zich voor een groot deel langs de weg af. De hele weg (ruim 120 km) kom je bijna geen onbewoond stuk tegen. Hutten, huizen, winkels, restaurants, benzinestations, etc. wisselen elkaar af en het houdt niet op. Pas als we Kanchanaburi uit rijden, kom je pas stukken onbewoond gebied tegen wat dan ook gelijk heel erg groen is.

De navigatie is echt waardeloos. Het adres van het hotel wordt niet herkent en plaatsnamen kun je niet ingeven. We gokken maar op de naam van een Golfbaan omdat ons hotel daaraan ligt, maar helaas ... midden in een centrum vertelt de Engelse dame 'reached destination'. Na wat heen en weer rijden ziet Eric een leuk poortje. Ja heel leuk, maar toen reden we een tempelcomplex binnen met heel veel schoolkinderen. Snel draaien en wegwezenhier. Uiteindelijk bij een ander hotel de weg gevraagd. Een man doet heel veel moeite voor ons en belt wel vier verschillende nummers tot hij met onze iPad naar 'achter' loopt. Hup Michelle er achteraan want na de iPhone willen we deze toch niet kwijt. Maar nee hoor, hij heeft het helemaal voor ons uitgezocht. Hij maakt een tekening met de route en het blijkt nog zo'n 25 kilometer verderop te zijn. En ja hoor, zijn beschrijving was perfect. Best afgelegen in het groen en tegen de bergen aan ligt ons hotel voor de komende 3 nachten: Lakeside Chalet by Mida. We hebben 2 kamers naast elkaar en het ziet er prima uit. Ook een aardig groot zwembad erbij. Eten doen we op de Golfclub want Eric heeft voor vandaag genoeg achter het stuur gezeten.

We hebben niet zo heel vaak goed internet, maar we hebben gelezen over de dag van Nationale rouw. Dus om 21.00 uur als het in Nederland 16.00 uur is, houden wij ook 1 minuut stilte voor de slachtoffers van MH17.

Lies

Mooi verhaal heerlijk genieten

hier reed een stoet van 40 rouwwagens onder heel veel belangstelling door Nederland
Liefs en groetjes XXXX

Uut Gemert

Lekker ver de bush-Bush in....kijk maar uit dat je niet opgevreten wordt......

Uut Gemert

1e Nationale rouwdag sinds 1962, bekijk de beelden op CNN als de kans krijgt.....heftig!

Eric zonder iPhone

Die beelden hebben wij ook live gezien, zeer heftig. Maar wij doen het gewoon live met BVN. En wij hebben natuurlijk het AD (digitaal) iedere dag ;-)

belinda

Uiteindelijk toch in t hotel met zwembad. Echt tobben als een tomtom niet werkt. Goede reis vetder. Genuet ervasn. Xxx